Alternatīva mācību metode

Alternatīva mācību metode

03.08.2017.

Šajā rakstā ir pastāstīts, kā gudrie kubi ir iedzīvojušies vienā no Beļģijas skolām un kā tos vērtē paši lietotāji.

De Bremberg skola atrodas Beļģijas provinces ciematā – Diest. Tajā mācās pirmsskolas vecuma bērni ar vidēji smagu un smagu garīgu invaliditāti. Gudro kubu izmantošana šajā iestādē sniedz vērtīgu informāciju par to, kā bērni ar garīgu invaliditāti attīsta savas spējas, izmantošanas procesā skolotājiem sniedz apkopojumu par progresu, metožu, uzdevumu efektivitāti un bērnu attīstību kopumā.

i3 Technologies iMO-LEARN gudrie kubi savā ziņā izaicināja De Bremberg skolas pedagogus pievienot radošumu savām mācību stundām. Iegūstot gudros kubus, pedagogi bija spiesti spert soli prom no ierastajām aktivitātēm un standarta metodēm, kuras izmantoja līdz šim. Gudro kubu iesaiste mācībās pavēra pedagogiem jaunas iespējas, jo tos var izmantot ne tikai kā palīglīdzekli fizisku izaicinājumu izpildē, bet tie var būt arī vērtīgs mācību palīglīdzeklis prāta spēju attīstībā.

Pareizi novietojot kubus, bērni var tos izmantot dažādu objektu būvniecībā, piemēram, var būvēt gan tiltu, gan arku, gan sienu. Kubu forma nav precīzs kvadrāts – sēžot uz nelīdzenās, pusapaļās puses, bērni var attīstīt līdzsvara izjūtu, izmantot to kā šūpuļkrēslu, tādējādi nomierinot sevi, savu ķermeni, tādējādi spējot vairāk koncentrēties uz klausīšanās un citiem uzdevumiem. Turklāt kubi palīdz vieglāk uztvert telpu, to padarot vizuālu, taustāmu un konkrēti izmantojamu. Tos var izmantot arī kā metamos kauliņus (uz katra kuba puses ir konkrēts skaits apļu) matemātiskos uzdevumos.

Respektīvi, gudros kubus var izmantot, lai apvienotu kustības ar zināšanu apguvi.

Mācību procesā iesaistot dažādus palīglīdzekļus, bērniem ir vieglāk apgūt mācību vielu. Ir vispārzināma patiesība, ka bērni zināšanu apguvē uzrāda labākus rezultātus, ja paši tiek iesaistīti šajā procesā, nevis, kad ieņem klausītāju lomu. Šis fakts it sevišķi ir attiecināms uz bērniem ar īpašām vajadzībām. Pildot uzdevumus ar gudrajiem kubiem, bērni kopā sasniedz vienotus, iepriekš izvirzītus mērķus, kas pašā uzdevuma izpildes procesā gan nosaka socializēšanās principu izpildi, gan komandas darba procesu, gan sava snieguma vērtējumu.

Gudrajiem kubiem pievienojot kustības sensorus, pedagogi gudro kubu platformā var monitorēt bērnu uzrādītos rezultātus, sekot katra kuba (bērna) sniegumam uzdevuma izpildē un attiecīgi izdarīt secinājumus, vērtējumu. Šos datus var izmantot gan tālāko uzdevumu veidošanā, gan katra bērna individuālā vērtējuma izteikšanai.

De Bremberg skolas pedagogi iMO-LEARN kubus raksturo kā ārkārtīgi viegli lietojamu, pielāgojamu rīku, ko var izmantot daudzās mācību aktivitātēs. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka paši bērni izrāda lielu aizrautību un interesi darboties ar kubiem.

Tie ļauj ierasto mācību procesu bagātināt ar radošām vēsmām, tie motivē bērnus un saliedē tos unikāla veidā. “Pēc pirmajām nodarbībām bērni saprot, ka šie nav parasti kubi. To izmantošanas sākumā bērni stāv uz kubu taisnās malas. Aktīvākie bērni cenšas nostāvēt uz pusapaļās malas. Bērni ir aktīvi jau no pirmā brīža, kad kubus saņem savās rokās.”

Titulfoto autors: Aaron Burden on Unsplash

Avots:
SIA “Certes.lv” atbilst ISO 9001 un 14001 standartiem
crosschevron-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram