Interaktīvas iespējas mācību apguvē

Interaktīvas iespējas mācību apguvē

01.07.2020.

Šobrīd, kad mācību gads ir noslēdzies un Covid-19 uzliktie ierobežojumi pamazām tiek atcelti, pienācis laiks apstāties un atskatīties uz šiem pāris trauksmainajiem mēnešiem, kas ieviesa korekcijas katra dzīvē, bet jo īpaši — pedagogu, kuriem bija jāizkāpj no savas komforta zonas, jālec nezināmajā un jāspēj nepazust vispārējā apjukumā. Kā sarunās atzīst paši skolotāji un arī skolēni, šis laiks ir bijis arī ļoti vērtīgs un kā starts citādākai mācību apguvei ar jaunu pieeju un dažāda veida mācību formām, akcentu liekot uz individuālo un grupas darbu, nevis nodarbībām klasē.

Meklējot jaunus un situācijai pielāgojamus risinājumus, pedagogiem nācies maldīties arī dažādu platformu un programmatūru labirintos, lai skolēniem nodrošinātu labākās izvēles, tādēļ piedāvāju iepazīties ar vienu no programmām — mozaBook, kura man pašai šķiet interesanta, un pastāstīšu, kāpēc.

mozaBook krātuvēs atrodami dažādi interaktīvi risinājumi, piemēram, vairāk nekā 1000 izzinošu materiālu 3D formātā, ar kuru palīdzību skolēni vienkārši un saprotami var apgūt arī sarežģītas lietas, piemēram, ķīmiju, fiziku, anatomiju u.c.

Atceros, ka skolā man ļoti nepatika fizika, jo tā šķita sarežģīta, sausa un nesaprotama. Skatoties mozaBook piedāvātos risinājumus, redzu, ka fizika var būt arī interesanta un pat ļoti aizraujoša. Es informāciju labāk uztveru vizuāli, tādēļ šie 3D materiāli un papildu rīki sausās definīcijas un dažādu lietu likumsakarības nodemonstrē ļoti vienkāršā un labi uztveramā formā. To pašu var teikt arī par ķīmiju, jo man, piemēram, molekulas ir tikai jēdziens, kaut kas, ko ikdienā neredzu, īsti nespēju vizualizēt un līdz ar to — arī līdz galam izprast.

Veiksmīgs risinājums ir programmas piedāvātie virtuālie eksperimenti fizikā, ķīmijā, mehānikā u.c. Unikalitāte ir tajā, ka nav nepieciešams nekāds aprīkojums, papildu materiāli un nav jābaidās kļūdīties, jo neko nevar sabojāt, bet redzēt konkrētu darbību sekas. Tieši bailes kļūdīties nereti ir bremzējošais un ierobežojošais, kas kavē izdarīt drosmīgas izvēles. Arī neveiksmīgi eksperimenti var būt aizraujoši — kaut kas uzsprāgst, kaut kur rodas īssavienojums, — virtuālā vidē to var atļauties, un tāda jau ir eksperimentu būtība — mācīties darot un gūstot pieredzi. Ar vienas pogas palīdzību programma eksperimentus var pārvērst arī uzdevumos un pārbaudes darbos, tādējādi iegūstot tūlītēju atgriezenisko saiti.

Nevar aizmirst arī 3D formāta materiālus, kas spēj uzburt ļoti spilgtas ainas ģeogrāfijā, vēsturē, mākslā u.c. un aizved skatītājus virtuālos ceļojumos, ļaujot ne tikai izzināt, bet piedzīvot, sajust un gūt spilgtas emocijas. Piemēram, apgūstot cilvēka anatomiju programma ģenerē uzdevumu — pareizi salikt konkrētajā tēmā apskatīto kaulu sistēmu, līdzīgi kā liekot puzli. It kā spēles elements tik nopietnā tēmā, bet tas rada interesi, aizrautību un motivāciju. Informācija nav jāiekaļ un jāatceras, bet paliek atmiņā, veicot praktisku uzdevumu.

Šie pārdomātie rīki ir izstrādāti, lai bērni varētu apgūt mācības, izmantojot gan vizualizāciju, gan audio risinājumus, kā arī attīstīt radošo, loģisko, analītisko un telpisko domāšanu.

mozaBook, tāpat kā jebkura cita programma, neaizvietos skolotāju, bet tā skolotājam var palīdzēt, jo piedāvā daudzpusīgus instrumentus, ko var integrēt dažādos mācību priekšmetos un tēmās, ļaujot skolotājam koncentrēties uz pedagoģisko darbu un sasniedzamo rezultātu.

Aija Draudiņa
Aija Draudiņa
Apmācību vadītāja
Mācīties un mācīt ar aizrautību
SIA “Certes.lv” atbilst ISO 9001 un 14001 standartiem
crosschevron-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram